Kundtjänst:   [email protected]   Mån-Fre 08:00-16:30    |    Kontakta oss    |    Frakt 95kr    |    Leveranstid 2-3 dagar

Moms visas:

Köp- och leveransvillkor

Du måste vara över 18 år för att få genomföra en beställning på Kartonggrossisten.se. När du gör en beställning så godkänner du våra villkor. 

Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse till din mail, den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. Det är inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas efter att din order är lagd om din order redan gått vidare till vårat lager. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress. 

 

Priser
Moms tillkommer med f.n. 25%.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vissa produkter kan vara beställningsvaror som tar längre tid, detta står vid produktinformationen.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med DHL och Posten. Delleveranser kan ske från olika lager och fraktas av både posten och DHL i samma order.

Beställning från företag körs ut. Beställning från privatperson hämtas på DHL service point/Posten ombud.

Kunden står för alla ev. kostnader som uppstår om ej finns på plats vid leverans vid företagsordrar. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Om adressen är felaktig och paketet går i retur tas en avgift ut om 350kr/paket för att täcka våra kostnader.

Frakt 
95 kr. Fraktfritt vid köp över 2000 kr.

Ångerrätt Privatpersoner
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor)

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde har vi rätt att göra avdrag på återbetalningen. Originalförpackningen måste vara möjlig att använda igen.

Vid retur skall frakten bekostas av konsumenten. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar för att få korrekt adress dit returen ska skickas då produkter kan komma från olika lager.

 

Skador på paket / Reklamationer / Feleleveranser
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till  transportör och göra en skadeanmälan kontakta även vår kundservice inom 24 timmar. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan och även kontakta vår kundtjänst.

Om det är ett paket som saknas eller du ser en synlig transportskada ska du anmäla det direkt till vår kundtjänst inom 24 timmar. Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. 

Har du beställt och leveransen går i retur till oss , så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna/ per sändning/paket.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Produkter